Bananenpannenkoekjes

Wat is er nou lekkerder dan de dag beginnen met bananenpannenkoekjes! Goed nieuws: met deze pannenkoeken hoef je je absoluut niet schuldig te voelen, want ze zijn (ja, echt waar!) voedzaam, verantwoord en gezond.

Deze bananenpannenkoekjes bevatten slechts 5 ingrediënten. Ik gebruik als topping walnoten, kaneel en banaan, maar hierin kun je natuurlijk variëren.

Lekker bakken en daarna… stapelen maar!

Ingrediënten:

Voor 6 pannenkoekjes:

  • 40 gram havermout
  • 1 ei
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 1 banaan
  • scheutje amandelmelk

Extra’s en topping:

  • 1 banaan
  • handje walnoten
  • kaneel
  • eventueel wat honing

Bereidingswijze:

  • Vermaal de havermout in de keukenmachine tot meel.
  • Voeg de banaan toe en mix deze met het havermoutmeel.
  • Voeg vervolgens het bakpoeder en het ei toe en mix tot een glas beslag.
  • In totaal heb je nu ongeveer 150 milliliter beslag. Hier kun je 6 pannenkoekjes van maken.
  • Verwarm wat kokosolie in een koekenpan en maak 3 rondjes (elk van ongeveer 30 milliliter) van het beslag.
  • Zet het vuur laag en wacht tot de onderkant van de pannenkoekjes goed gaar zijn.
  • Keer de pannenkoekjes om met een spatel en wacht tot ook deze kant goed gaar is.
  • Maak van het overgebleven beslag nog 3 pannenkoekjes.
  • Snijd de 2e banaan in plakjes en bak deze aan beide kanten in dezelfde pan.
  • Leg één pannenkoekje op het bord en bestrooi met wat walnoten, kaneel en stukjes banaan. Herhaal dit tot de pannenkoekjes op zijn en top af met wat stukjes banaan.
  • Drapeer er eventueel nog wat honing over heen.

Tip:

  • Maak er niet 1 grote pannenkoek van, want dat wordt het lastig om deze om te keren.
Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply