0

Gezonde(re) tiramisu

Gezonde tiramisu, dat klinkt goed toch? Ik kan niet zeggen dat dit dessert echt heel gezond is (qua calorieën), maar dat het een gezondere versie van de echte tiramisu is, dat weet ik wel zeker. Er zijn namelijk geen geraffineerde suikers toegevoegd aan dit dessert. Het bestaat uit slechts 4 ingrediënten en je likt je vingers er bij af! Door espresso te gebruiken, doet het ook echt denken aan tiramisu. Ook de slagroom en de mascarpone zorgen voor het echte romige tiramisu effect.

Het dessert is in 10 minuten gemaakt en hoeft dan nog maar 20 minuten op te stijven in de koelkast. Je kunt er dus razendsnel van genieten!

Ingrediënten voor 4 glaasjes tiramisu:

Bereidingswijze:

  • Breek 6 koeken in grove stukken en leg deze in een schaal.
  • Zet een kopje espresso en giet deze over de koekstukken heen. Laat staan tot gebruik.
  • Klop de slagroom stijf.
  • Spatel vervolgens de mascarpone door de slagroom tot een egaal geheel.
  • Verdeel de koek over de vier glaasjes.
  • Verdeel vervolgens het slagroom- mascarponemengsel over de koek in de glaasjes.
  • Breek nog 2 koeken in stukken en garneer hier de glaasjes mee.
  • Zet de tiramisu 20 minuten in de koelkast om op te laten stijven.

Tip:

  • Wil je een luchtiger toetje? Gebruik dan 300 ml slagroom en 100 gram mascarpone.
  • Ook lekker om af te toppen met rood fruit.

Meer lekkere en gezonde desserts maken? Kijk dan eens op taarten en desserts pagina van Trood.

Heb jij deze tiramisu of een ander recept gemaakt? Laat dan even een berichtje achter. Of tag mij in jouw foto op Facebook of Instagram. Dat vind ik leuk! Vergeet je niet de #trood te gebruiken?


Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply